قرارگاه

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان تبریز

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان تبریز

شماره تماس اتحادیه : 35550016

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

پیام به کنگره عظیم حج

گزارش تصویری و دانلود مقاله


عکس از دومین قرارگاه شهری در سال تحصیلی جدید با موضوعیت بحث در مورد نشریه الکترونیکی اتحادیه و تشکیل کارگروهی برای پیگیری این موضوع ...

.....................................................................................................................................

عنوان مقاله : قهرمان , یا بازنده ؟

موضوع : برسی قهرمان سازی در دنیای هالیوود

(مهدی جوانی)

مسئول انجمن دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ

برای دریافت فایل کلیک کنید

قال الباقر علیه السلام

قالَ الاْمامُ الباقر - علیه السلام - : لَوْ أنَّ الاْمامَ رُفِعَ مِنَ الاْرْضِ ساعَةً، لَماجَتْ بِأهْلِها کَما یَمُوجُ الْبَحْرُ بِأهْلِهِ.

«الکافی، ج 1، ص 179، ح 12»

امام محمد باقر - علیه السلام - فرمود: اگر امام و حجّت خدا لحظه ای از روی زمین و از بین افراد جامعه برداشته شود، زمین اهل خود را در خود می بلعد و فرو می برد همان طوری که دریا چیزهای خود را در خود متلاطم و آشفته می سازد.


مَنْ کَفَّ عَنْ أعْراضِ النّاسِ أقالَهُ اللّهُ نَفْسَهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ، وَ مَنْ کَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النّاسِ کَفَّ اللّهُ عَنْهُ غَضَبَهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ.

«کتاب الزّهد، ص 1، ح 9»

امام محمد باقر - علیه السلام - فرمود: هرکس دنبال هتک حرمت - ناموس و آبروی - دیگران نباشد، خداوند متعال او را در قیامت مورد عفو و بخشش قرار می دهد; و هرکس غضب و خشم خود را از دیگران باز دارد، خداوند نیز خشم و غضب خود را در قیامت از او بر طرف می سازد.


إذا أرَدْتَ أنْ تَعْلَمَ أنَّ فیکَ خَیْراً، فَانْظُرْ إلی قَلْبِکَ فَإنْ کانَ یُحِبُّ أهْلَ طاعَةِ اللّهِ وَ یُبْغِضُ أهْلَ مَعْصِیَتِهِ فَفیکَ خَیْرٌ; وَاللّهُ یُحِبُّک، وَ إذا کانَ یُبْغِضُ أهْلَ طاعَةِ اللّهِ وَ یُحِبّ أهْلَ مَعْصِیَتِهِ فَلَیْسَ فیکَ خَیْرٌ; وَ اللّهُ یُبْغِضُکَ، وَالْمَرْءُ مَعَ مَنْ أحَبَّ.

«وسائل الشّیعة، ج 16، ص 183، ح 1»

امام محمد باقر - علیه السلام - فرمود: اگر خواستی بدانی که در وجودت خیر و خوشبختی هست یا نه، به درون خود دقّت کن اگر اهل عبادت و طاعت را دوست داری و از اهل معصیت و گناه ناخوشایندی، پس در وجودت خیر و سعادت وجود دارد; و خداوند تو را دوست می دارد. ولی چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشی و به اهل معصیت عشق و علاقه ورزیدی، پس خیر و خوبی در تو نباشد; و خداوند تو را دشمن دارد. و هر انسانی با هر کسی که به او عشق و علاقه دارد، با همان محشور می گردد.


سالروز شهادت پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت امام محمد باقر(ع) را بر تمامی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) تسلیت می گوییم ...

(اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان تبریز)

Unknown

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مطرح کرد:

روند تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی/سازماندهی برنامه‌های محرم و صفر ویژه دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اجرای طرح انسجام شامل عضویابی دانش‌آموزان برای عضویت در انجمن‌ها، سازماندهی برنامه‌های محرم و صفر و اعزام مبلغین به سراسر کشور، از جمله برنامه‌های ما برای سال تحصیلی جدید است.

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‎الملل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌‎آموزان، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه بیش از 40 درصد مدارس متوسطه کشور تحت پوشش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 835 قرارگاه دانش‌آموزی، یک قرارگاه ملی داریم و 64 قرارگاه استانی داریم.

 

وی ادامه داد: در قرارگاه ملی157 دانش‌آموز شامل 82 دختر و 75 پسر عضو هستند؛ در قرارگاه‌های استانی 548 دانش‌آموز، عضو هستند و 1870 دانش‌آموز نیز عضو قرارگاه‌های عملیات شهری هستند.

 

علامتی درباره نحوه فعالیت قرارگاه‌های مختلف گفت: انجمن اسلامی هر 8 تا 10 دبیرستان، یک قرارگاه را تشکیل می‌دهد و در هر شهرستان یک قرارگاه عملیات شهری دختران و یک قرارگاه عملیات شهری پسران دایر است.

 

وی اضافه کرد: در انتخاباتی که بین قرارگاه‌های شهری برگزار می‌شود، قرارگاه‌های استانی ایجاد می‌شود و اعضای منتخب قرارگاه‌های استانی، قرارگاه ملی را تشکیل می‌دهند؛ قرارگاه ملی هر 3 ماه یکبار در تهران تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیم‌گیری‌های ملی و برنامه‌ریزی‌ها صورت می‌گیرد.

 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به فعالیت‌های که برای دانش‌آموزان عضو در طول تابستان انجام شد، اشاره کرد و بیان داشت: در طول تابستان در قالب اوقات فراغت، ۲ اقدام را انجام دادیم که یکی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای دانش‌آموزان عضو شبکه بود و دوم، یک برنامه فرهنگی و آموزشی برای شبکه پشتیبان که کادر مربیان ما هستند، برگزار کردیم.

 

وی ادامه داد: یک کار اساسی که در تابستان انجام دادیم، طرح‌ هادیان است که در آن آموزش‌های لازم در خصوص اسناد بالادستی اتحادیه و تبیین سیاست‌های فکری ـ تربیتی اتحادیه برای مربیان کادر اتحادیه انجام پذیرفت، در ضمن یک سطح‌بندی و گزینش مربیان قرارگاهی را داشتیم که تا 15 مهر ادامه دارد.

 

 

علامتی به برنامه آغاز سال تحصیلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه استقبال از مهر تحت عنوان پروژه مهر در دستورکار قرارگاه‌های شهری، استانی و ملی قرار گرفت و دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس در سطح مدارس حضور داشتند و پروژه مهر را در کنار اولیای مدرسه انجام دادند.

 

وی افزود: اجرای طرح انسجام شامل عضویابی دانش‌آموزان برای عضویت در انجمن‌ها، نشست با معاونین خواهران استان‌ها، سازماندهی برنامه‌های محرم و صفر، اعزام مبلغین به سراسر کشور، اجرای برنامه‌های هیئت انصار المهدی دانش‌آموزان، پشتیبانی شبکه کادر و مربیان و ویژه‌برنامه‌های 13 آبان از جمله برنامه‌های ما برای شروع سال تحصیلی جدید و فصل پاییز است.

لینک خبر

Unknown

امام جواد علیه السلام فرمودند: چگونه گمراه و درمانده خواهد شد کسى که خداوند سَرپرست و متکفّل اوست.
چطور نجات مى یابد کسى که خداوند طالبش مى باشد.
هر که از خدا قطع امید کند و به غیر او پناهنده شود، خداوند او را به همان شخص واگذار مى کند.


به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان با بیان این که اتحادیه براساس سند چشم‌انداز 10 ساله فعالیت میکند و اکنون پایان ششمین سال این برنامه است، افزود: دو مأموریت نیروسازی و جریان سازی در دستور کار قرار دارد که برنامههای سالانه بر این اساس تهیه و اجرا می شود.

 

دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان بیان داشت: اساس به وجود آمدن یک تشکل پرورش انسانها و نیروسازی است، نیروهایی که قادر باشند متناسب با شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مناسبترین موضع‌گیری را داشته باشند.

علامتی گفت: رسالت اصلی تشکل، نیروسازی است و جریانسازی هم در سایه نیروسازی اتفاق می‌افتد.

وی اظهار داشت: اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان تشکلی برخاسته از متن دانش‎آموزان مسلمان و انقلابی ایران اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب با عنایت ویژه حضرت امام خمینی(ره) در13 آبان1358 اعلام موجودیت کرد و اصلی ترین رسالت آن "زبده شناسی و زبده پروری" و "کادرسازی و نیروسازی برای انقلاب" و یا به تعبیری تربیت عناصری مؤمن و کارآمد برای ایفای نقش در عرصه‎های مختلف مورد نیاز و ضرورت نظام اسلامی است.

 

دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان افزود: این تشکل دانش‌آموزی با نگاه اکتشافی در صدد جذب بهترین ایده‌ها و جریانها است تا بتواند به نظام آموزش و پرورش کمک کند.

وی با بیان این که اتحادیه از پشتوانه فکری قوی برخوردار است، تصریح کرد: اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان با نظارت عالیۀ نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری فعالیت میکند و دانش‌آموزان با یک واسطه به مقام معظم رهبری متصل می‌شوند.